سال ها قبل به خاطر قتل چند نفر در آلمان دادگاهی تشکیل شد که منجر به قطع رابطه اروپا با ایران شد.

هفدهم دسامبر1992 - رستوران میکونوس - ساعت 11 شب دو مرد مسلح ماسک بر چهره وارد رستوران عزیز غفوری عضو سابق سازمان فداییان خلق می شوند. عزیز به همراه رفقایش، از اپوزیسیون چپ جمهوری اسلامی ایران ازجمله صادق شرفکندی، فتاح عبدلی، همایون اردلان، نوری دهکردی و مردانی دیگر، در اتاق پشتی رستوران نشسته و مانند همیشه مشغول بحث و گفت وگوی سیاسی بودند. شرفکندی رهبر حزب دموکرات کردستان تازه به آلمان وارد شده بود تا به دعوت حزب سوسیالیست آلمان در « کنفرانس سوسیالیست بین الملل » شرکت کند. ساعت حدود یازده شب بحث ها همچنان ادامه داشت که دو مرد با اسلحه های خودکارشان یوزی و لاما - اسپیشال رولور به جلسه وارد می شوند و همگی مهمانان را به رگبار می بندند.

تحقیقات درخصوص پرونده میکونوس ماه ها به طول انجامید. در این میان اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان، دارابی را جاسوس ایران قلمداد کرد و او را به همراه یوسف امین، عباس رایل، عطاءالله ایاض و محمد ادریس به دادگاه کشاند. محاکمه متهمان توسط مقامات قضایی آلمانی در سال 1993 آغاز شد. با گذشت سه سال از بازداشت دارابی و دو سال از آغاز محاکمه، روند رسیدگی به پرونده میکونوس، روابط ایران و آلمان را به نحو شگرفی دستخوش تنش کرد. لازم به ذکر است تنها کشوری که در قانون اساسی آن از اسرائی نام برده شده آلمان است. همین امر باعث شده بود آمریکا و اسرائیل بعد ناکانی های خود سراغ سرد کردن رابطه ایران با اروپا بروند.

بعد از صدور رأی دادگاه اروپا سفرای خود را از ایران فراخواند.

ادعایی که در دادگاه محلی برلین موسوم به میکونوس علیه ایران طرح شد، در واقع بخشی از تهاجم سیاسی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی بر ضد جمهوری اسلامی ایران بود. به همین علت، دولت ایران، این دادگاه را مردود دانست و پیش‌بینی کرد که سفرای اتحادیه اروپا، منفعلانه به ایران باز خواهند گشت. در عمل نیز چنین شد و در حدود ده ماه بعد از صدور حکم دادگاه میکونوس، سفرای اتحادیه اروپا، یکی پس از دیگری به تهران بازگشتند. البته رهبر معظم انقلاب اسلامی طی فرمانی اعلام داشتند که سفیر آلمان باید دیرتر از همه وارد تهران شود و در نهایت سفیر آلمان نیز، بعد از تمام سفرا با فضاحت تمام به ایران بازگشت.

امروز هم آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپای پادوی آمریکا بعد ناکامی در برنامه های غرب آسیا مثل پرورش داعش ، جنگ های نیابتی ، کاهش قیمت نفت ، ترور بزرگان شیعه در جهان اسلام و ..... این خیمه شب بازی را پیش گرفته اند تا از این ظریق انقلاب اسلامی را از پا درآورند. اما فراموش نکنیم که « و مکروا مکر الله و اللهُ خیر الماکرین»

چنین بر می آید که عربستان سعودی با این روی کرد افول خود را با ایجاد تفرقه در جهان ا سلام تعجیل می بخشد. ان شاءالله