بعد از 12 سال مذاکرات با فراز و نشیب های زیاد از این که در این بخش توانستیم در مقابل کسانی که خود را بزرگ دنیا و به قول خودشان کدخدای جهان به حساب می آورند به توافق برسیم خوشحالیم اما چند نکته قابل توجه است

1- پیامبر اکرم در صلح حدیبیه خوشحال شد و مسلمانان از اینکه نتوانسته بودند عمره به جا آورند و در حدیبیه سربتراشند و قربانی کنند ناراحت بودند اما پیامبر چیزی می دید که عوام نمی دیدند. و آن فتح مکه در سال هشتم همری بود.

2- کفار قریش، مسلمانان را تا روز مذاکره در حدیبیه به رسمیت نمی شناختند ولی این مذاکرات باعث شد مسلمانان به رسمیت شناختنه شوند. تا چندی پیش ما را به عنوان کشور هسته ای قبول نداشتند ؛ ولی الان به عنوان یک کشور هسته ای در جهان شناخته شدیم. و در طول تاریخ سابقه ندارد که همه ی قدرتمندان با هم جمع شوند کشوری را به زانو درآورند موفق نشده باشند جز ایران عزیز؛ زیرا هر حکومتی را مناسب ندیدند به شکل های مختلف وارد عمل شده آن را ساقط نمودند.

رهبر معظم انقلاب از ابتدا موافقت خود را برای مذاکرات اعلام کردند؛ اما می دانستند که این گرگ ها قابل اعتماد نیستند. و ما در این مذاکرات، نسبت هایی مثل تروریست، جنگ طلب و ....  را که به ما می دادند، شکستیم. برای جهانیان ثابت شد که اگر از لبنان، غزه، سوریه و عراق دفاع می کنیم به خاطر حق و مظلوم بودنشان است.

3 - اگر تونستیم در این مذاکرات چیزی به دست آوریم که هنوز جزئیات آن مورد بررسی قرار نگرته باید دقت کنیم که احساساتی نشده و با دقت بیشتر بند بند آن توسط مراجع ذی صلاح مورد بازبینی و بررسی قرار بگیرد تا آینده کشور دچار آسیب نشود.

4- هرگز صلح با دشمن قابل اعتماد نیست ؛ چرا که به قول امام علی (علیه السلام) دشمن با صلح ضربه دیگری ممکن است بر ما وارد کند . بنابراین بصیرت و هوشیاری خود را باید افزایش داد.

5- نکته بسیار مهم این است که کشوری مثل برتانیا بعد از قطع شدن دستش از ایران بارها تلاش کرده دوباره روابط خود را با ما در حد سفارت بالا ببرد .بنابراین در این مدت بسیاری از نقشه های خود را به خاطر دور بودن از ایران، نتوانسته با جاسوسی پیش ببرد. الان تلاش می کند که سریع بازگشته نقشه ای شوم خود را مستقیما پیگیری نماید.