سخنان امروز (15 مهر) رهبر معظم انقلاب در دیدار با دریادلان سپاه بعد از یک سال انتظار جهت پاسخ به سخنان جناب آقای رئیس جمهور در سال گذشته زنجان بود. ایشان در سخنانی نامتعارف و دور از تحلیل تاریخی مذاکره با آمریکا را به مذاکرات امام حسین با عمر سعد تشبیه کرد که هر کسی از تاریخ اطلاع کمی هم داشته باشد متوجه می شود که مذاکره و دعوت امام از عمر سعد برای نصیحت کردن و نجات ایشان از گزداب بود؛ زیرا امام می خواست تا آخرین لحظه مردم از چراغ هدایتش بهرمند شوند. متأسفانه در طول یک سال نه تغییری در رفتار و گفتار جناب آقای رئیس جمهور که در ماه متعلق به امام حسین در زنجان بیان کرده بود، ایجاد شد و نه نخبگان علمی و سیاسی کشور ایشان را متوجه خطای ایشان کردند تا این که رهبر انقلاب وارد عمل شد. 

بنابراین حواسمان باشد که به سرانجام  رسیدن یا سر انجام نرسیدن برجام دلیلی نمشود که ما با آمریکا وارد مذاکره شده یا برای آنها چراغ سبز نشان دهیم . چرا که دشمن همیشه دشمن است.

مطلب دیگر این که آقای در نوشتجات خود می نویسد که چه فرقی می کند ما با چین مذاکره کنیم یا روسیه؟ شاید بغضی از آقایان فراموش کردند که امریکا بحثش با کشورهای دیگر بسیار متفاوت است به خصوص برای نسل امروز که فراموش نکرده همین آمریکا در خلیج نیلگون فارس چه بر سر بچه های سپاه و دیگر رزمندگان نیاورد نمونه بارز ان 15 مهر سال 66 و هواچیمای مسافری است. پس کمی تأمل لازم است مگر نه؟!؟!؟!